Nasi uczniowie przez ostatnie dwa miesiące mieli okazję zanurzyć się w twórczość Czesława Miłosza, biorąc udział w różnorodnych zajęciach i wydarzeniach inspirowanych jego poezją.
Aktywności klasowe:
- Klasy IV: Interpretacja wiersza Wyprawa do lasu była punktem wyjścia do rozmów
o odkrywaniu świata i piękna natury. - Klasy V: Analizowanie symboliki i refleksji o kruchości życia w Przypowieści
o maku. - Klasy VI: Wykonanie plakatów poświęconych życiu i twórczości Czesława Miłosza, ukazując kluczowe motywy jego poezji.
- Klasy VII: Omówienie Małego traktatu o kolorach, łącząc poezję z emocjami wyrażanymi przez barwy.
- Klasy VIII: Analizowanie wierszy i fragmentów prozy Czesława Miłosza, poszukiwanie historii w eseju Biedny chrześcijanin patrzy na getto.
Działania dodatkowe:
Szkolne korytarze stały się przestrzenią artystycznych happeningów i wspólnej zabawy
z poezją:
- „Jakim kolorowym jestem” – w dniu wyrażania siebie uczniowie przyszli ubrani
w kolory, które najlepiej odzwierciedlały ich osobowość. - „Poezja lekarstwem na wszystko” – rozdawanie przez “pielęgniarki”
i „lekarzy” cytatów Czesława Miłosza jako ,„lekarstwa na duszę”. - „Do-maluj Miłosza” – tworzenie brakującej połowy portretu poety.
- „Zostań ilustratorem noblisty”– konkurs literacko-plastyczny dla klas II i III
i wystawa pokonkursowa. - „Miłosz w bibliotece” – ekspozycja twórczości noblisty w bibliotece.
Projekt był niezwykłą okazją do zbliżenia z poezją artysty. Dziękujemy za zaangażowanie
i kreatywność!
Barbara Rajtar-Wojdyła