Nasi uczniowie przez ostatnie dwa miesiące mieli okazję zanurzyć się w twórczość Czesława Miłosza, biorąc udział w różnorodnych zajęciach i wydarzeniach inspirowanych jego poezją.

Aktywności klasowe:

  • Klasy IV: Interpretacja wiersza Wyprawa do lasu była punktem wyjścia do rozmów
    o odkrywaniu świata i piękna natury.
  • Klasy V: Analizowanie symboliki i refleksji o kruchości życia w Przypowieści
    o maku
    .
  • Klasy VI: Wykonanie plakatów poświęconych życiu i twórczości Czesława Miłosza, ukazując kluczowe motywy jego poezji.
  • Klasy VII: Omówienie Małego traktatu o kolorach, łącząc poezję z emocjami wyrażanymi przez barwy.
  • Klasy VIII: Analizowanie wierszy i fragmentów prozy Czesława Miłosza, poszukiwanie historii w eseju Biedny chrześcijanin patrzy na getto.

Działania dodatkowe:

Szkolne korytarze stały się przestrzenią artystycznych happeningów i wspólnej zabawy
z poezją:

  • „Jakim kolorowym jestem” – w dniu wyrażania siebie uczniowie przyszli ubrani
    w kolory, które najlepiej odzwierciedlały ich osobowość.
  • „Poezja lekarstwem na wszystko” – rozdawanie przez “pielęgniarki”
    i „lekarzy” cytatów Czesława Miłosza jako ,„lekarstwa na duszę”.
  • „Do-maluj Miłosza” – tworzenie brakującej połowy portretu poety.
  • „Zostań ilustratorem noblisty”– konkurs literacko-plastyczny dla klas II i III
    i wystawa pokonkursowa.
  • „Miłosz w bibliotece” – ekspozycja twórczości noblisty w bibliotece.

Projekt był niezwykłą okazją do zbliżenia z poezją artysty. Dziękujemy za zaangażowanie
i kreatywność!

Barbara Rajtar-Wojdyła