Jak nauczyciele i uczniowie mają się odnaleźć w nowej, trudnej szkolnej rzeczywistości wymuszającej pozostanie w domach? Podczas lekcji geografii znaleźliśmy rozwiązanie – podróże wirtualne. Ciekawość świata zaspokoiliśmy, omawiając walory przyrodnicze i kulturowe różnych zakątków na Ziemi. Każdy znalazł coś dla siebie. Jedni wybrali spływ kajakiem po lodowatej wodzie kanadyjskich jezior, inni wygrzewali się na plażach Costa del Sol czy Lazurowym wybrzeżu. Urocze zakątki w Hiszpanii,  kręte włoskie uliczki czy majestatyczne wysepki Grecji, te wszystkie atrakcje znalazły się w planach wakacyjnych oraz prezentacjach stworzonych przez uczniów.

Śladów  polskości  na Litwie, Białorusi i Ukrainie poszukiwali uczniowie klas szóstych. Okazało się, że Czechy i Słowacja są „łakomym kąskiem” na klasową wycieczkę. Zabytkowa dzielnica Pragi, szumiące wodospady Słowackiego Raju, eksploracja jaskiń – jak to wszystko zobaczyć podczas jednej wyprawy?

Uczniów klas ósmych ”pochłonęła” Ameryka. Podróże szlakiem osiągnięć  cywilizacji Majów ,Azteków czy Inków wzbudzały  zachwyt i podziw. Gorący piasek na  plażach w Brazylii, szaleństwo karnawału w Rio de Janeiro i cudowna muzyka rodem z Hawany – to wszystko wprawiło niektórych w błogi nastrój.  Byli też tacy, którzy woleli się oderwać od codzienności  przy neonach w Las Vegas. Innym bardziej odpowiadał blask bijący od gwiazd kina w Hollywood. Do realizacji  „trip of your dreams”  pozostało tylko wygrać w Lotto…

Globtroterki z klasy siódmej to bardziej romantyczne dusze. Gondolą po wodnych szlakach Wenecji, kolacja przy świecach połączona z degustacją lokalnych produktów, oczywiście w małej klimatycznej restauracji z widokiem na wieżę Eiffla. To ich propozycje.

Umysły ścisłe bardziej dociekliwie podeszły do omawianych zagadnień. Znaleźli się tacy, którzy próbowali rozwikłać tajemnice przyrody. Eksperymenty, doświadczenia…  Jak zwiedzać jaskinie, wspinać się po stokach wulkanów bez zaplecza logicznego? Przebieg zjawisk krasowych, wybuchy wulkanu, kotłująca się magma, czy powstanie tornada to zadania operacyjne realizowane przez naszych badaczy.

Na zdalnych lekcjach geografii każdy ma możliwość spełnić swoje podróżnicze marzenia. Uczniowie mogą rozwinąć skrzydła i pofrunąć w niezmierzoną przestrzeń nauki.

 „Podróżowanie uczy skromności. Widzisz, jak niewiele miejsca zajmujesz w świecie.”

 Gustave Flaubert

GALERIA PRAC PLASTYCZNYCH

PREZENTACJE UCZNIÓW


Warning: Division by zero in /home/privhostpl/sp2sanok.pl/wp-includes/comment-template.php on line 1439