„A European Dream”

Projekt „A European Dream” to międzynarodowa inicjatywa, której celem jest pogłębienie wiedzy uczniów o Unii Europejskiej – jej historii, wartościach i przyszłości. W projekcie biorą udział szkoły z europejskich krajów, których przedstawiciele uczestniczyli  w międzynarodowej  konferencji “Promowanie europejskich wartości w edukacji poprze eTwinning” – Sarajewo, Bośnia i Hercegowina, 7-9 listopada 2024. naszą szkołę reprezentowała Pani Edyta Michalak.

W ramach działań uczestnicy przygotowują wirtualne tablice, w których przedstawiają swoje szkoły i kraje, a także biorą udział w konkursie na logo projektu. Następnie prowadzą badania historyczne, analizując kontekst przystąpienia swoich państw do UE, oraz wspólnie tworzą quiz o Unii Europejskiej. Kolejnym etapem jest opracowanie mapy myśli przedstawiającej korzyści i wyzwania związane z członkostwem w UE. Uczniowie nagrywają również filmy z prognozami dotyczącymi przyszłości Unii, dzieląc się swoimi opiniami i oczekiwaniami.

Finałem projektu jest interaktywne czasopismo online „A European Dream”, które podsumowuje wszystkie zrealizowane działania. Projekt daje uczniom możliwość zdobycia nowej wiedzy, rozwinięcia umiejętności cyfrowych i pracy zespołowej, a także spojrzenia na Unię Europejską z różnych perspektyw. Dodatkowo pomaga uczniom w  rozwoju kompetencji językowych i międzykulturowych.

 

 

Jednym z pierwszych naszych działań była organizacja konkursów.

Pierwszym z nich był konkurs  plastyczny dla klas IV-VII „Bezpieczna Dłoń – wartości, które chronią nas w Polsce i Europie” promujący europejskie wartości i filary bezpieczeństwa. Został onzorganizowany z okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej oraz rocznicy przystąpienia Polski do UE.

Zadaniem konkursowym było wykonanie pracy plastycznej w kształcie dłoni, zawierającej:
symbol polskiej prezydencji w Radzie UE
pięć wartości – po jednej na każdy palec – zapisanych po polsku i angielsku

Uczniowie klas 5 i 6, którzy wzięli udział w konkursie będą premiowani podczas rekrutacji do mobilności edukacyjnych Erasmus+ w przyszłym i kolejnym roku szkolnym.

Kolejnym działaniem był rodzinny konkurs dla uczniów klas 4-7 „Zabytki w Europie -historia w makiecie”.

Celem konkursu było stwórzenie makiety przedstawiającej wybrany zabytek znajdujący się w państwie Unii Europejskiej o szczególnym znaczeniu historycznym lub kulturowym.

Jury oceniało prace biorąc pod uwagę to, czy makieta była wiernym odwzorowaniem obiektu historycznego w miniaturze. Istotne także było to, czy praca została wykonana ręcznie (bez gotowych elementów). Uczniowie prace wykonywali w zespołach dwuosobowych lub indywidualnie.

Najlepsze i wyróżnione prace pojawia się na wystawach ( parter i II piętro budynku A)

Skip to content