Po raz kolejny uczniowie naszej szkoły włączyli się w ogólnopolską akcję „BohaterON- włącz historię”, której celem jest upamiętnienie i uhonorowanie powstańców warszawskich. W tym roku odbyła się ona stacjonalnie i zdalnie, zaś sami pomysłodawcy akcji w trosce o zdrowie adresatów kartek poprosili o wykonanie wspólnych prac uczniów (folderów, pamiętników, kalendarzy itp.).

W naszej szkole najpierw odbyły się lekcje historii z wykorzystaniem metody „pudełka pamięci”. Chętni uczniowie szukali przedmiotów lub wykonywali samodzielnie rekwizyty (wykazując się niemałą kreatywnością) związane z Powstaniem Warszawskim. Wśród nich znalazły się m.in. prace plastyczne, torba sanitariuszki, hełm powstańca czy opaski powstańcze. Kilkoro chętnych dzieci dodatkowo przygotowało piękne biało- czerwone pudełka pamięci” ozdobione flagą, godłem czy symbolem Polski Walczącej.

Dzięki tym rekwizytom udało się lepiej ukazać realia tamtych czasów i postacie powstańców oraz sanitariuszek.

Jedynie uczniowie klasy 8e mogli napisać w tradycyjny sposób pozdrowienia. Pozostałe klasy (6a, 6c, 7a, 7b, 7c, 7d, 7e, 8d) podczas lekcji online dowiadywały sie o powstaniu oraz oglądały rekwizyty. Uczniowie pisali także życzenia dla powstańców, które zostały zamieszczone na plakatach tworzących wspólny szkolny folder. Wydrukowany, trafił do Fundacji Rosa i Fundacji Sensoria, organizatorów akcji BohaterON.

Mimo nowych warunków i pracy zdalnej poradziliśmy sobie. Dziękujemy uczniom za zaangażowanie, piękne rekwizyty i wyrażenie podziękowań dla powstańców warszawskich w symboliczny sposób, bo czasami wystarczy powiedzieć „dziękuję i pamiętam”

Koordynatorem szkolnej akcji była pani Beata Demska.

Tekst: Barbara Rajtar- Wojdyła