REGULAMIN
REKRUTACJI i UDZIAŁU UCZNIÓW W PROJEKCIE ERASMUS +
“Boost
Your Mind!”
Projekt współfinansowany
przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus + Akcji KA1
Nr
projektu:
2023-1-PL01-KA121-SCH-000133837
Nr
Akredytacji:
2022-1-PL01-KA120-SCH-000109976
§ 1
Informacje o projekcie
- Niniejszy Regulamin rekrutacji
określa zasady naboru i rekrutacji Uczestników (uczniów) do Projektu: “Boost
Your Mind!” realizowanego przez Szkołę Podstawową nr 2 im. Św.
Kingi w Sanoku, w ramach
programu Erasmus+ KA1 w Sektorze Edukacja Szkolna, KA121 - Mobilność uczniów i kadry edukacji
szkolnej.
- Okres realizacji Projektu:
01.06.2023 r – 31.08.2024 r. (15 miesięcy).
- Głównym celem projektu jest:
● zaangażowanie uczniów w
działania projektowe dotyczące wymiany doświadczeń kulturowych, w celu
osiągnięcia założonych celów
● rozwój kompetencji
językowych uczniów oraz kadry pedagogicznej
● wzmacnianie świadomości
międzynarodowej, kształtowanie postaw otwartości wobec innych narodowości,
kultur, religii oraz przekonań
● promowanie i rozwój
współpracy międzynarodowej
● doskonalenie umiejętności
pracy w zespole
- W ramach realizacji projektu
przewiduje się wyjazd edukacyjny uczestników do europejskiej szkoły
partnerskiej - w przedziale 1 kwietnia –
10 czerwca 2023 r.
- Udział w projekcie jest
dobrowolny oraz bezpłatny, realizowany jest ze środków Unii Europejskiej.
Wyjazdy opłacane są z dofinansowania otrzymanego przez szkołę. Grant
pokrywa koszty transportu, zakupu biletów, ubezpieczenia, wyżywienia oraz
zakwaterowania. Drobne wydatki własne pokrywają uczestnicy wyjazdu z
własnego kieszonkowego.
- Ze względu na specyfikę
projektu (mobilność międzynarodowa), w wyjeździe może uczestniczyć 12
uczniów. Wyjazd traktowany jest jako wyraz uznania dla uczniów
szczególnie wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.
- Podczas mobilności uczniowie
prezentują wyniki dotychczasowej pracy, a także pracują nad projektem
wspólnie z uczniami z kraju partnerskiego.
- Językiem roboczym projektu
jest język angielski.
§ 2
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady
rekrutacji uczestników do projektu.
- Regulamin respektuje
Jakościowe Standardy Programu Erasmus+ wraz z postanowieniami o integracji
i różnorodności. Beneficjent projektu zapewni sprawiedliwe i jednakowe
traktowanie wszystkich uczestników.
- Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem
zasady równości szans, w tym zasady równości płci, wieku, rasy, wyznania,
miejsca zamieszkania i orientacji seksualnej.
- Proces rekrutacyjny ma
charakter otwarty i składa się z następujących etapów:
- ogłoszenie o naborze do
projektu - działania informacyjno-promocyjne (założenia, cele, planowane
mobilności, zasady realizacji projektu) w postaci informacji umieszczonych na
stronie internetowej szkoły, w mediach społecznościowych (Facebook szkoły) oraz
przekazanych bezpośrednio rodzicom lub opiekunom uczniów za pomocą dziennika
elektronicznego oraz w trakcie spotkań z rodzicami w dniu 22 lutego 2024 r.
- powołanie przez Dyrektora
Szkoły Komisji Rekrutacyjnej, w skład której wejdą: Dyrektor Szkoły,
Koordynator Projektu oraz nauczyciel języka angielskiego,
- weryfikacja złożonych
formularzy aplikacyjnych zgodnie z przyjętymi kryteriami,
- sporządzenie protokołu z
pracy komisji rekrutacyjnej,
- ogłoszenie wyników
rekrutacji 5 marca 2024 r - listy uczniów zakwalifikowanych oraz listy
rezerwowej,
- w razie potrzeby
przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.
§ 3
Wymogi formalne do udziału w
mobilności
W mobilności mogą wziąć udział
uczniowie, którzy:
- Są uczniami klasy siódmej.
- Uzyskali bardzo dobrą lub
celującą ocenę z j. angielskiego na I półrocze roku szkolnego 2023/2024.
- Uzyskali bardzo dobrą lub
wzorową ocenę z zachowania na I półrocze roku szkolnego 2023/2024.
- Posiadają ważne dokumenty
uprawniające do przebywania za granicą (dowód osobisty lub paszport) - co
najmniej 6 miesięcy od daty wyjazdu.
- Posiadają europejską kartę
ubezpieczenia zdrowotnego (EKUZ) uprawniającą do bezpłatnej opieki
medycznej na terenie Unii Europejskiej.
- Zostali zakwalifikowani do
udziału w projekcie w wyniku procedury rekrutacyjnej opisanej w paragrafie
4.
§ 4
Procedura rekrutacji uczestników do
mobilność w projekcie ERASMUS+
- Osoba zainteresowana
uczestnictwem w projekcie przechodzi procedurę rekrutacyjną, na którą
składają się:
-
złożenie
formularza aplikacyjnego - Załącznik 1,
-
złożenie
pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem rekrutacji i udziału w
projekcie (podpisanego przez kandydata i jego rodziców/prawnych opiekunów) i pisemnej
zgody obojga rodziców/prawnych opiekunów na udział w projekcie - Załącznik 2
-
złożenie
pisemnej zgody na przetwarzanie danych osobowych (podpisanej przez kandydata i
jego rodziców/prawnych opiekunów) - Załącznik 3
-
złożenie
pisemnej zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika (podpisanej przez
kandydata i jego rodziców/prawnych opiekunów) - Załącznik 4
- Kandydat zobowiązany jest do
złożenia w/w dokumentów w sekretariacie szkoły do dnia 29 lutego 2024 r. Aplikacje złożone po terminie nie będą
rozpatrywane.
- Kryteria brane pod uwagę
podczas procesu rekrutacyjnego:
a) Wyniki nauczania uzyskane w
I półroczu bieżącego roku szkolnego 2023/2024:
średnia ocen ze wszystkich
przedmiotów
|
liczba
punktów odpowiadająca średniej do pierwszego miejsca po przecinku - max. 6,0
pkt
|
ocena
z języka angielskiego
|
liczba
punktów odpowiadająca ocenie - max. 6,0 pkt
|
ocena
zachowania
|
liczba
punktów odpowiadająca ocenie - max. 6,0 pkt
|
b) działania na rzecz
środowiska szkolnego w bieżącym roku szkolnym 2023/2024 (np. wolontariat,
funkcja w samorządzie klasowym lub szkolnym): 1pkt za każdą potwierdzoną wpisem
do dziennika elektronicznego aktywność,
c) udział w szkolnych oraz
pozaszkolnych konkursach języka angielskiego - w bieżącym roku szkolnym
(2023/2024): 1 pkt za udział + 1pkt za wyróżnienie, 2 pkt za III miejsce, 3 pkt
za II miejsce, 4 pkt za I miejsce (konkursy szkolne); 3 pkt za awans do
kolejnych etapów konkursów pozaszkolnych,
d) aktywny udział w
Europejskim Dniu Języków Obcych - w bieżącym roku szkolnym (2023/2024): 1 pkt
za udział (potwierdzony wpisem do dziennika elektronicznego),
e) udział w konkursach
związanych z realizacja projektu: “Famous European Landmarks” oraz “Boost Your
Mind” - 1 pkt za udział +1pkt za wyróżnienie, 2 pkt za III miejsce, 3 pkt za II
miejsce, 4 pkt za I miejsce,
f) warunki szczególne w
przypadku kandydatów o mniejszych szansach zgodnie z zasadami Programu
Erasmus+.
- Złożenie formularza
aplikacyjnego jest równoznaczne z akceptacją treści regulaminu, nie
oznacza jednak zakwalifikowania się do projektu.
- Wyboru uczestników dokonuje
komisja rekrutacyjna - na podstawie uzyskanych punktów (Załącznik 5).
- W przypadku takiej samej
liczby punktów komisja rekrutacyjna weźmie pod uwagę sytuację ekonomiczną
kandydatów.
- Lista uczestników projektu
oraz lista rezerwowa będą upublicznione: na stronie internetowej szkoły
oraz będą do wglądu w sekretariacie szkoły. Zakwalifikowani uczniowie oraz
ich opiekunowie prawni zostaną o tym fakcie poinformowani za pośrednictwem
dziennika elektronicznego.
- Kandydat lub jego
rodzic/opiekun ma prawo do złożenia w sekretariacie szkoły pisemnego
odwołania od wyników rekrutacji w ciągu 3 dni roboczych od ogłoszenia
wyników. Komisja rekrutacyjna rozpatrzy odwołanie w ciągu 3 dnia od daty
otrzymania odwołania.
- Uczniowie z listy rezerwowej,
którzy otrzymali najwyższą liczbę punktów mają prawo uczestniczyć w
działaniach przygotowawczych do mobilności - 2 uczniów
- W przypadku rezygnacji
któregoś z uczniów zakwalifikowanych przez Komisję na wyjazd zagraniczny
prawo wyjazdu nabywa uczeń z listy rezerwowej według kolejności.
- W przypadku niewystarczającej
liczby kandydatów, przewiduje się dodatkową rekrutację.
- Aby zapewnić realizację
projektu w ramach przyznanego budżetu, liczba uczestników projektu może
ulec zmianie w przypadku znacznego wzrostu cen usług.
- W przypadku rezygnacji z
wyjazdu, rodzice uczestnika pokrywają koszty poniesione przez szkołę (np.
zmiana rezerwacji biletu lotniczego).
- W sprawach spornych
dotyczących przebiegu rekrutacji, decyzję podejmuje przewodniczący Komisji
w porozumieniu z dyrektorem szkoły.
- Dokumenty i pliki złożone lub
przesłane przez kandydatów na uczestników projektu oraz prace powstałe w
czasie realizacji projektu nie podlegają zwrotowi i koordynatorzy
zastrzegają sobie prawo wykorzystania ich w celu promowania projektu
ERASMUS+ w środowisku lokalnym.
§ 5
Obowiązki uczestników projektu
- Każdy uczestnik zobowiązany
jest:
● uczestniczyć w
przygotowawczych zajęciach językowych, kulturowych i organizacyjnych,
● uczestniczyć w spotkaniach
informacyjnych w czasie trwania projektu,
● przygotować i przedłożyć
sprawozdanie wymagane w umowie zawartej z uczestnikiem,
● brać udział w działaniach
na rzecz upowszechnienia rezultatów projektu,
● współpracować z
nauczycielami-opiekunami projektu w szkole macierzystej i podczas wizyty w kraju
partnera projektu,
● podczas mobilności
przestrzegać regulaminu wyjazdu zagranicznego,
● w terminie określonym
każdorazowo przez koordynatora zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów:
a) oświadczenie rodziców
(prawnych opiekunów) w sprawie zagranicznego wyjazdu dziecka w ramach programu
Erasmus+, w tym informacji na temat zdrowia uczestnika oraz zgody na udzielenie
pomocy medycznej,
b) karta informacyjna,
c) karta EKUZ,
d) ksero paszportu,
e) pisemne potwierdzenia
zapoznania się z regulaminem wyjazdu zagranicznego (uczeń oraz rodzice lub
prawni opiekunowie).
§ 5
Zasady rezygnacji
- Uczestnik, który rezygnuje z
udziału w projekcie jest zobowiązany zgłosić to pisemnie za pośrednictwem
opiekuna prawnego.
- W przypadku kosztów
poniesionych w jego imieniu (np. przeniesienie biletu na innego
uczestnika, anulowanie rezerwacji) zobowiązany jest do ich zwrotu.
§ 6
Postanowienia końcowe
- Dyrektor
szkoły zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w niniejszym regulaminie w przypadku,
gdy będzie to konieczne z uwagi na zmianę Zasad Realizacji Projektu, a
także w przypadku pisemnego zlecenia wprowadzenia zmian ze strony
organów uprawnionych do przeprowadzenia kontroli realizacji projektu.
- Powyższy
regulamin obowiązuje przez okres realizacji projektu.
- Aktualna treść regulaminu jest
dostępna u Koordynatora Projektu oraz na stronie internetowej szkoły w
zakładce Erasmus+/Akredytacja/2023/24.
Zespół Projektowy:
Koordynator: Edyta Michalak
Członkowie zespołu: Agnieszka Kopiec, Anna
Polańska