REGULAMIN REKRUTACJI i UDZIAŁU UCZNIÓW W PROJEKCIE ERASMUS +

“Boost Your Mind!”

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus + Akcji KA1

Nr projektu: 2023-1-PL01-KA121-SCH-000133837

Nr Akredytacji: 2022-1-PL01-KA120-SCH-000109976

 

 

§ 1

Informacje o projekcie

 

  1. Niniejszy Regulamin rekrutacji określa zasady naboru i rekrutacji Uczestników (uczniów) do Projektu: “Boost Your Mind!” realizowanego przez Szkołę Podstawową nr 2 im. Św. Kingi w Sanoku, w ramach programu Erasmus+ KA1 w Sektorze Edukacja Szkolna, KA121 - Mobilność uczniów i kadry edukacji szkolnej.
  2. Okres realizacji Projektu: 01.06.2023 r – 31.08.2024 r. (15 miesięcy).
  3. Głównym celem projektu jest:

       zaangażowanie uczniów w działania projektowe dotyczące wymiany doświadczeń kulturowych, w celu osiągnięcia założonych celów

       rozwój kompetencji językowych uczniów oraz kadry pedagogicznej

       wzmacnianie świadomości międzynarodowej, kształtowanie postaw otwartości wobec innych narodowości, kultur, religii oraz przekonań

       promowanie i rozwój współpracy międzynarodowej

       doskonalenie umiejętności pracy w zespole

  1. W ramach realizacji projektu przewiduje się wyjazd edukacyjny uczestników do europejskiej szkoły partnerskiej - w przedziale 1 kwietnia – 10 czerwca 2023 r.
  2. Udział w projekcie jest dobrowolny oraz bezpłatny, realizowany jest ze środków Unii Europejskiej. Wyjazdy opłacane są z dofinansowania otrzymanego przez szkołę. Grant pokrywa koszty transportu, zakupu biletów, ubezpieczenia, wyżywienia oraz zakwaterowania. Drobne wydatki własne pokrywają uczestnicy wyjazdu z własnego kieszonkowego.
  3. Ze względu na specyfikę projektu (mobilność międzynarodowa), w wyjeździe może uczestniczyć 12 uczniów. Wyjazd traktowany jest jako wyraz uznania dla uczniów szczególnie wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.
  4. Podczas mobilności uczniowie prezentują wyniki dotychczasowej pracy, a także pracują nad projektem wspólnie z uczniami z kraju partnerskiego.
  5. Językiem roboczym projektu jest język angielski.

 

§ 2

Postanowienia ogólne

 

  1. Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników do projektu.
  2. Regulamin respektuje Jakościowe Standardy Programu Erasmus+ wraz z postanowieniami o integracji i różnorodności. Beneficjent projektu zapewni sprawiedliwe i jednakowe traktowanie wszystkich uczestników.
  3. Rekrutacja odbywa się z uwzględnieniem zasady równości szans, w tym zasady równości płci, wieku, rasy, wyznania, miejsca zamieszkania i orientacji seksualnej.
  4. Proces rekrutacyjny ma charakter otwarty i składa się z następujących etapów:

-       ogłoszenie o naborze do projektu - działania informacyjno-promocyjne (założenia, cele, planowane mobilności, zasady realizacji projektu) w postaci informacji umieszczonych na stronie internetowej szkoły, w mediach społecznościowych (Facebook szkoły) oraz przekazanych bezpośrednio rodzicom lub opiekunom uczniów za pomocą dziennika elektronicznego oraz w trakcie spotkań z rodzicami w dniu 22 lutego 2024 r.

-       powołanie przez Dyrektora Szkoły Komisji Rekrutacyjnej, w skład której wejdą: Dyrektor Szkoły, Koordynator Projektu oraz nauczyciel języka angielskiego,

-       weryfikacja złożonych formularzy aplikacyjnych zgodnie z przyjętymi kryteriami,

-       sporządzenie protokołu z pracy komisji rekrutacyjnej,

-       ogłoszenie wyników rekrutacji 5 marca 2024 r - listy uczniów zakwalifikowanych oraz listy rezerwowej,

-       w razie potrzeby przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.

 

§ 3

Wymogi formalne do udziału w mobilności

 

W mobilności mogą wziąć udział uczniowie, którzy:

  1. Są uczniami klasy siódmej.
  2. Uzyskali bardzo dobrą lub celującą ocenę z j. angielskiego na I półrocze roku szkolnego 2023/2024.
  3. Uzyskali bardzo dobrą lub wzorową ocenę z zachowania na I półrocze roku szkolnego 2023/2024.
  4. Posiadają ważne dokumenty uprawniające do przebywania za granicą (dowód osobisty lub paszport) - co najmniej 6 miesięcy od daty wyjazdu.
  1. Posiadają europejską kartę ubezpieczenia zdrowotnego (EKUZ) uprawniającą do bezpłatnej opieki medycznej na terenie Unii Europejskiej.
  2. Zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie w wyniku procedury rekrutacyjnej opisanej w paragrafie 4.

 

§ 4

Procedura rekrutacji uczestników do mobilność w projekcie ERASMUS+

 

  1. Osoba zainteresowana uczestnictwem w projekcie przechodzi procedurę rekrutacyjną, na którą składają się:

-        złożenie formularza aplikacyjnego - Załącznik 1,

-        złożenie pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem rekrutacji i udziału w projekcie (podpisanego przez kandydata i jego rodziców/prawnych opiekunów) i pisemnej zgody obojga rodziców/prawnych opiekunów na udział w projekcie - Załącznik 2

-        złożenie pisemnej zgody na przetwarzanie danych osobowych (podpisanej przez kandydata i jego rodziców/prawnych opiekunów) - Załącznik 3

-        złożenie pisemnej zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika (podpisanej przez kandydata i jego rodziców/prawnych opiekunów) - Załącznik 4

  1. Kandydat zobowiązany jest do złożenia w/w dokumentów w sekretariacie szkoły do dnia 29 lutego 2024 r. Aplikacje złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  2. Kryteria brane pod uwagę podczas procesu rekrutacyjnego:

a)      Wyniki nauczania uzyskane w I półroczu bieżącego roku szkolnego 2023/2024:

średnia ocen ze wszystkich przedmiotów

liczba punktów odpowiadająca średniej do pierwszego miejsca po przecinku - max. 6,0 pkt

ocena z języka angielskiego

liczba punktów odpowiadająca ocenie - max. 6,0 pkt

ocena zachowania

liczba punktów odpowiadająca ocenie - max. 6,0 pkt

 

b)     działania na rzecz środowiska szkolnego w bieżącym roku szkolnym 2023/2024 (np. wolontariat, funkcja w samorządzie klasowym lub szkolnym): 1pkt za każdą potwierdzoną wpisem do dziennika elektronicznego aktywność,

c)      udział w szkolnych oraz pozaszkolnych konkursach języka angielskiego - w bieżącym roku szkolnym (2023/2024): 1 pkt za udział + 1pkt za wyróżnienie, 2 pkt za III miejsce, 3 pkt za II miejsce, 4 pkt za I miejsce (konkursy szkolne); 3 pkt za awans do kolejnych etapów konkursów pozaszkolnych,

d)     aktywny udział w Europejskim Dniu Języków Obcych - w bieżącym roku szkolnym (2023/2024): 1 pkt za udział (potwierdzony wpisem do dziennika elektronicznego),

e)      udział w konkursach związanych z realizacja projektu: “Famous European Landmarks” oraz “Boost Your Mind” - 1 pkt za udział +1pkt za wyróżnienie, 2 pkt za III miejsce, 3 pkt za II miejsce, 4 pkt za I miejsce,

f)      warunki szczególne w przypadku kandydatów o mniejszych szansach zgodnie z zasadami Programu Erasmus+.

  1. Złożenie formularza aplikacyjnego jest równoznaczne z akceptacją treści regulaminu, nie oznacza jednak zakwalifikowania się do projektu.
  2. Wyboru uczestników dokonuje komisja rekrutacyjna - na podstawie uzyskanych punktów (Załącznik 5).
  3. W przypadku takiej samej liczby punktów komisja rekrutacyjna weźmie pod uwagę sytuację ekonomiczną kandydatów.
  4. Lista uczestników projektu oraz lista rezerwowa będą upublicznione: na stronie internetowej szkoły oraz będą do wglądu w sekretariacie szkoły. Zakwalifikowani uczniowie oraz ich opiekunowie prawni zostaną o tym fakcie poinformowani za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
  5. Kandydat lub jego rodzic/opiekun ma prawo do złożenia w sekretariacie szkoły pisemnego odwołania od wyników rekrutacji w ciągu 3 dni roboczych od ogłoszenia wyników. Komisja rekrutacyjna rozpatrzy odwołanie w ciągu 3 dnia od daty otrzymania odwołania.
  6. Uczniowie z listy rezerwowej, którzy otrzymali najwyższą liczbę punktów mają prawo uczestniczyć w działaniach przygotowawczych do mobilności - 2 uczniów
  7. W przypadku rezygnacji któregoś z uczniów zakwalifikowanych przez Komisję na wyjazd zagraniczny prawo wyjazdu nabywa uczeń z listy rezerwowej według kolejności. 
  8. W przypadku niewystarczającej liczby kandydatów, przewiduje się dodatkową rekrutację.
  9. Aby zapewnić realizację projektu w ramach przyznanego budżetu, liczba uczestników projektu może ulec zmianie w przypadku znacznego wzrostu cen usług.
  10. W przypadku rezygnacji z wyjazdu, rodzice uczestnika pokrywają koszty poniesione przez szkołę (np. zmiana rezerwacji biletu lotniczego).
  11. W sprawach spornych dotyczących przebiegu rekrutacji, decyzję podejmuje przewodniczący Komisji w porozumieniu z dyrektorem szkoły.
  12. Dokumenty i pliki złożone lub przesłane przez kandydatów na uczestników projektu oraz prace powstałe w czasie realizacji projektu nie podlegają zwrotowi i koordynatorzy zastrzegają sobie prawo wykorzystania ich w celu promowania projektu ERASMUS+ w środowisku lokalnym.

 

§ 5

Obowiązki uczestników projektu

 

  1. Każdy uczestnik zobowiązany jest:

       uczestniczyć w przygotowawczych zajęciach językowych, kulturowych i organizacyjnych,

       uczestniczyć w spotkaniach informacyjnych w czasie trwania projektu,

       przygotować i przedłożyć sprawozdanie wymagane w umowie zawartej z uczestnikiem,

       brać udział w działaniach na rzecz upowszechnienia rezultatów projektu,

       współpracować z nauczycielami-opiekunami projektu w szkole macierzystej i podczas wizyty w kraju partnera projektu,

       podczas mobilności przestrzegać regulaminu wyjazdu zagranicznego,

       w terminie określonym każdorazowo przez koordynatora zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów:

a)      oświadczenie rodziców (prawnych opiekunów) w sprawie zagranicznego wyjazdu dziecka w ramach programu Erasmus+, w tym informacji na temat zdrowia uczestnika oraz zgody na udzielenie pomocy medycznej,

b)     karta informacyjna,

c)      karta EKUZ,

d)     ksero paszportu,

e)      pisemne potwierdzenia zapoznania się z regulaminem wyjazdu zagranicznego (uczeń oraz rodzice lub prawni opiekunowie).

 

§ 5

Zasady rezygnacji

 

  1. Uczestnik, który rezygnuje z udziału w projekcie jest zobowiązany zgłosić to pisemnie za pośrednictwem opiekuna prawnego.
  2. W przypadku kosztów poniesionych w jego imieniu (np. przeniesienie biletu na innego uczestnika, anulowanie rezerwacji) zobowiązany jest do ich zwrotu.

 

§ 6

Postanowienia końcowe

 

  1. Dyrektor szkoły zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w niniejszym regulaminie w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmianę Zasad Realizacji Projektu, a także w przypadku pisemnego zlecenia wprowadzenia zmian ze strony organów uprawnionych do przeprowadzenia kontroli realizacji projektu.
  2. Powyższy regulamin obowiązuje przez okres realizacji projektu.
  3. Aktualna treść regulaminu jest dostępna u Koordynatora Projektu oraz na stronie internetowej szkoły w zakładce Erasmus+/Akredytacja/2023/24.

 

 

Zespół Projektowy:

Koordynator: Edyta Michalak

Członkowie zespołu: Agnieszka Kopiec, Anna Polańska